TSI - közvetlen benzin befecskendezés és kettős feltöltés
A Golf GTI-nél alkalmazott 2.0 FSI Turbo motorral a Volkswagen az első olyan közvetlen benzin befecskendezéses motorját mutatta be, amely kipufogógáz turbófeltöltővel is rendelkezik. A TSI technológiával most a Volkswagen a második fokozatba kapcsolt: az eredményt egy nagy teljesítménnyel és forgatónyomatékkal szolgáló, ugyanakkor keveset fogyasztó, csúcstechnológiájú hajtómű jelenti. Az új 1.4 TSI erre utal - és nem csak a nevében.
A Volkswagen által a világon először és egyedüli gyártóként kínált TSI technológia egyedi ismertetőjelét a közvetlen benzin befecskendezés és a kettős feltöltés kombinációja jelenti. A „Twincharger“, az utánkapcsolt kipufogógáz turbófeltöltővel kombinált mechanikus feltöltő, az általa lökettérfogat-literenként nyújtott 125 kW (170 LE) literteljesítménnyel csúcsértéket képvisel a szériagyártású, négyhengeres személyautók között.
A 240 Nm maximális nyomaték már 1.750/perc fordulatszámtól rendelkezésre áll, és egészen 4.500/perc fordulatszámig ezen a magas szinten marad. Ez az érték egy kb. 2,3 literes lökettérfogatú szívómotor potenciáljának felel meg. Összehasonlításképpen, az 1.4 TSI fogyasztása azonban mintegy 20 százalékkal alacsonyabb.
A Golf GT az első autó, amely TSI technológiát hasznosít. A 170 LE-s TSI motor a 100 kilométerenkénti 7,2 literes üzemanyag-fogyasztással rendkívül takarékosnak bizonyul.A TSI motor 103 kW/140 LE teljesítményű és 220 Nm maximális nyomatékú, másik változata most a Golfhoz, a Jettához és a Touranhoz egyaránt rendelhető. A Golf Plus pedig akár 140 LE-s TSI vagy 170 LE-s TSI motorral is kapható. A Volkswagen a tervek szerint más modellekre is kiterjeszti a TSI technológiát.